Siirry hakuun ja työkalulinkkeihin
Siirry osion navigaatioon
Siirry päänavigaatioon

Tammikuun kisan voitti Fazer Puikula

Vuoden 2014 ensimmäisessä Kuukauden aikkarimainos -kisassa kärkikolmikkoon ylsivät herkullisen Puikula-sarjan lisäksi Heurekan mielenterveysnäyttelyn huomoita herättävä mainossarja sekä Manglanin ja Stefano Riccin hienostunut imagomainos. Fazer Leipomot on viimeksi pärjännyt kisassa vuonna syyskuussa 2010. Tuolloinkin kunniamaininnan saaneen mainoksen tekijänä oli SEK & GREY, mutta tuote oli Oululainen Jälkiuuninappi.

Tuomareina tammikuun kisassa olivat Creative Director Vesa Tujunen DBB Helsingistä, Head of Planning Mari Riipinen Dagmarista, sekä toimitusjohtaja Ritva Hanski-Pitkäkoski Mainostajien Liitosta.

Voittaja: Elämä on jo riittävän kulmikasta

mainostaja: Fazer Leipomot
brändi: Fazer Puikula
mainostoimisto: SEK & GREY
Anssi Järvinen, luova johtaja
Mikko Martikainen, creative
Mikko Halonen, creative
Eivor Biese, asiakkuusjohtaja
mediatoimisto: Dagmar
julkaistu: Naisten yleis- ja erikoislehdissä. Mainokset on sijoiteltu peräkkäisille aukeamille (kokosivun mainosta seuraa jompi kumpi puolen sivun versioista)

     

 Tuomareiden kommentit:
"Mainoksessa on taiten hyödynnetty tuotteen erottavaa tekijää: pyöreää muotoa. Graafisesti laadukas ja brändin näköinen toteutus." (Vesa Tujunen)

"Kokosivun toteutuksen visuaalisuus puhuttelee. Leipien sävyerot ja pintatekstuurit herättävät kiinnostuksen ja viestivät tuoteperheen laajuudesta – onko niitä noin monta?"
(Mari Riipinen)

"Brändin linjasta pidetään tarkasti kiinni. Hyvää, tasaista markkinointia." (Ritva Hanski-Pitkäkoski)

 

Kunniamaininta: Heureka tulee hulluksi

mainostaja: Heureka
mainostoimisto: Heureka inhouse
julkaistu: ET-lehti ja Hyvä Terveys

 



Tuomareiden kommentit:
"Tällä mainoksella on taattu huomioarvo, ja idea liittyy mainostettavaan näyttelyyn. Hyvä kokonaisuus." (Vesa Tujunen)

"Hauska ja huomiota herättävä tapa visualisoida "hulluus". Oletan, että kyseessä on pidempikestoisen kampanjakokonaisuuden käynnistysvaihe, jossa toisto nousee korkeaksi, muuten kolme eri toteutusta saattaa olla liioittelua." (Mari Riipinen)

"Kuvan teema sopii hyvin näyttelyn aiheeseen ja Heurekaan. Pieni annos huumoria ja positiivisuutta on myös hyväksi tässä yhteydessä. Idea toimii yksinkertaisuudessaan hyvin." (Ritva Hanski-Pitkäkoski)

 

Kunniamainonta: Stefano Ricci exclusively at Manglani

mainostaja: Manglani
mainostaja: Stefano Ricci/Manglani
mainostoimisto: Stefano Ricci inhouse (Italia)
julkaistu: Blue Wings -lehdessä

 

Tuomarin kommentti:
"Laadukkaasti tehdyt kuvat sopivat hyvin aikakauslehtiin. Tässä on tyylikkäästi mukana yksinkertaisuus, yllättävyys ja laatu. Ilmoituksen visuaalisuus tukee brändiä." (Ritva Hanski-Pitkäkoski)



Kuukauden aikkarimainos nostaa esiin hyvää mainontaa

Kuukauden aikkarimainos -kilpailun tarkoituksena on tuoda esiin hyvää aikakauslehtimainontaa sekä inspiroida sen tekijöitä. 

Kilpailussa ovat mukana kaikki Aikakausmedian jäsenlehdissä ilmestyvät mainokset. Esiraati äänestää kuukausittain tuomariston arvioitavaksi 10 parasta mainosta. Valintaperusteena on mainosten kiinnostavuus ja uutuusarvo kohderyhmän näkökulmasta.

Tuomaristossa on kolme vaihtuvaa jäsentä, joista yksi edustaa mainostoimistoja, toinen mediatoimistoja ja kolmas mainostajia.

Ensimmäinen juttu kisasta julkaistiin M&M-lehdessä helmikuussa 2008. 

Päivitetty 10.06.2014  11:00:56

Haku ja sivuston työkalut
In English / Linkit / Ota yhteyttä / Sivukartta /

Yhteystiedot

Aikakausmedia |
Käyntiosoite: Eteläranta 10 ,
00131 Helsinki
|

Postiosoite: PL 185, 00131,Helsinki
| Sähköposti:
Puhelin: (09) 2287 7280
| |

Laskutusosoite

Facebook

Twitter
Instagram

Henkilöstön yhteystiedot
Anna palautetta

Palvelut

Aikakausmedia on aikakauslehtijulkaisijoiden yhteistyöfoorumi, jonka jäseninä ovat kaikki merkittävät aikakauslehtikustantajat Suomessa.

Mediakortit.fi
Tiedot ja monipuoliset hakumahdollisuudet noin 250 aikakauslehdestä.

Koulujen lehtitilaukset
Tilaa koulullesi aikakauslehtiä alennettuun hintaan.

Jäsenluettelo

Jäsenkustantajien ja lehtien yhteystiedot.

Jäsenextranet
Jäsenten oma palvelu sisältää muun muassa tietoa tapahtumista.

Aikakausmedia ADS Oy

Aikakauslehtien liiton omistama yritys, jonka palveluja käyttävät niin pienet kuin suuretkin aikakauslehtikustantajat.

Ilmoitusvarausjärjestelmä
Ilmoitusaineistojen välitys- ja tarkitusjärjestelmä
Mediatietojen jakelujärjestelmä

Siirry Aikakausmedia ADS Oy:n sivuille