Siirry hakuun ja työkalulinkkeihin
Siirry osion navigaatioon
Siirry päänavigaatioon

Marimekko voitti vahvalla brändimainonnalla

Marimekon voitto syyskuun Kuukauden aikkarimainos -kisassa oli selkeä. Tuomarit kiittivät erityisesti mainoksen selkeää toteusta, ja myös mediavalintaa pidettiin onnistuneena. Mainoksessa onnistuttiin tuomaan hienosti esiin Marimekon vahvuus graafisten kuosien suunnittelijana. Mainoksen suunnitteli Marimekon oma markkinointitiimi ja se julkaistiin syyskuun Trendissä.

Kunniamaininnat menivät HJK:lle sekä Finnairille ja Finavialle. HJK on aiemmin menestynyt Kuukauden aikkarimainos -kisassa joulukuussa 2013 ja kesällä 2013. Kesällä palkittu "Töölön ihme" myös voitti Vuoden aikkarimainos 2013 kilpailun. HJK:n mainoksen suunnitteli Intohimotoimisto Cassius. Finnairin ja Finavian mainoksen takana oli Activeark JWT ja SEK.

Syyskuun kisan tuomaristossa olivat Art Director Ale Lauraéus/mainostoimisto 358, Account Manager Minna Ahlsten/Virta Helsinki sekä Art Director Hannu Nieminen/Tallink Silja.

Voittaja: Marimekko.fi/verkkokauppa

mainostaja: Marimekko
mainostoimisto
: Marimekko Global Marketing Team
mediatoimisto: Toinen Helsinki
julkaistu: Trendissä. Trendi on naisille suunnattu muoti- ja lifestyle -lehti, jolla on myös aktiivinen verkkoyhteisö Lily.

 Tuomareiden kommentit:
"Puhdasta brändimainontaa parhaimmillaan. Tuote ja tunnistettavat kuosit mainoksen keskiössä. Luotetaan brändiin ja visuaaliseen ilmeeseen. Huolimatta kuosien kirjavuudesta ja määrästä mainos näyttää tasapainoiselta ja laadukkaalta. Mainos ja mediaympäristö tukevat toisiaan. Viesti on yksinkertainen ja toimiva." (Minna Ahlsten, Virta Helsinki)

"Kaikista nähdyistä ehdokkaista selkeästi ehjin kokonaisuus, niin mediavalinnan kuin toteutuksenkin suhteen. Olisin nostanut otsikoksi marimekko.fi/verkkokauppa. Nyt se tärkein asia, eli myyntiin ohjaus on piilotettu erittäin tehokkaasti." (Ale Lauraéus, 358)

"Kaikessa graafisuudessaan tyylikäs toteutus, josta kaikki ylimääräinen jätetty pois." (Hannu Nieminen, Tallink Silja) 

Kunniamaininta: Jalkapallokulttuurivallankumous!

mainostaja: HJK
mainostoimisto
: Intohimotoimisto Cassius
luova johtaja Erkko Mannila
AD: Hermanni Kanerva, Tuukka Tujula
Copywriter: Antti Tuominen, Axa Fahler, Erkko Mannila
tuotanto: Piñata
kuvittaja Antti Lukinmaa
project manager Maija Nikkonen-Hilli
tuottaja Miia Länsimäki
alkuperäisteos: Vapaus johtaa kansaa, Eugène Delacroix
julkaistu: Urheilulehdessä. Urheilulehti on viikottain ilmestyvä suomalaisen urheiluhullun intohimoinen keskustelukumppani.

 Tuomareiden kommentit:
"Vahva visuaalinen toteutus tunnetun maalauksen adaptaationa. Kuva kertoo jo kaiken tarvittavan ja nostaa yhteisöllistä vallankumousfiilistä jalkapallofanitukseen. Simppeli toteutus, jossa kuitenkin paljon yksityiskohtia tutkittavaksi." (Hannu Nieminen, Tallink Silja)

"Näitä maalausjuttumuunnoksia on suomalaisessa mainonnassa nähty vuosien aikana monia. Tässä viimeistelyä ja art directionia olisi voinut viedä vähän pidemmälle, niiin että hahmoista olisi tunnistanut Klubin pelaajia. Nousi kuitenkin esiin shortlistalta selkeänä top 3 duunina." (Ale Lauraéus, 358)

"Mainos erottuu mediaympäristöstään positiivisalla tavalla ja saa pysähtymään. Mainoksesta on mahdollista löytää paljon erilaisia tulkintoja muun muassa lajin asemasta Suomessa ja sen arvostuksesta. Viesti on tunnepitoinen ja kehottaa toimintaan. Katsellessa jää kuitnekin miettimään, puhutteleeko maalaustaide jalkapallofaneja tai urheilukansaa." (Minna Ahlsten, Virta Helsinki)

Kunniamaininta: #Match made in HEL

mainostaja: Finnair & Finavia
mainostoimisto
: Activeark JWT & SEK
mediatoimisto: Dagmar
julkaistu: Blue Wingsissä. Blue Wings on Finnairin asiakaslehti lentomatkailijoille.

 Tuomareiden kommentit:
"Tämän nostan hienon projektin syystä top kolmen joukkoon. Mainos itsessään on aika boring. Tästä projektista olisi ehdottomasti pitänyt saada irti jotain muuta." (Ale Lauraéus, 358)

"Tyylikäs ja erilainen ote lentomatkustusmainontaan. Nokkela #otsikointi yhdessä elokuvamaisen toteutuksen kanssa toimivat hyvin yhteen!"  (Hannu Nieminen, Tallink Silja)



Kuukauden aikkarimainos nostaa esiin hyvää mainontaa

Kuukauden aikkarimainos -kilpailun tarkoituksena on tuoda esiin hyvää aikakauslehtimainontaa sekä inspiroida sen tekijöitä. 

Kilpailussa ovat mukana kaikki Aikakausmedian jäsenlehdissä ilmestyvät mainokset. Esiraati äänestää kuukausittain tuomariston arvioitavaksi 10 parasta mainosta. Valintaperusteena on mainosten kiinnostavuus ja uutuusarvo kohderyhmän näkökulmasta.

Tuomaristossa on kolme vaihtuvaa jäsentä, joista yksi edustaa mainostoimistoja, toinen mediatoimistoja ja kolmas mainostajia.

Ensimmäinen juttu kisasta julkaistiin M&M-lehdessä helmikuussa 2008. 

Päivitetty 20.10.2014  10:03:00

Haku ja sivuston työkalut
In English / Linkit / Ota yhteyttä / Sivukartta /

Yhteystiedot

Aikakausmedia |
Käyntiosoite: Eteläranta 10 ,
00131 Helsinki
|

Postiosoite: PL 185, 00131,Helsinki
| Sähköposti:
Puhelin: (09) 2287 7280
| |

Laskutusosoite

Facebook

Twitter
Instagram

Henkilöstön yhteystiedot
Anna palautetta

Palvelut

Aikakausmedia on aikakauslehtijulkaisijoiden yhteistyöfoorumi, jonka jäseninä ovat kaikki merkittävät aikakauslehtikustantajat Suomessa.

Mediakortit.fi
Tiedot ja monipuoliset hakumahdollisuudet noin 250 aikakauslehdestä.

Koulujen lehtitilaukset
Tilaa koulullesi aikakauslehtiä alennettuun hintaan.

Jäsenluettelo

Jäsenkustantajien ja lehtien yhteystiedot.

Jäsenextranet
Jäsenten oma palvelu sisältää muun muassa tietoa tapahtumista.

Aikakausmedia ADS Oy

Aikakauslehtien liiton omistama yritys, jonka palveluja käyttävät niin pienet kuin suuretkin aikakauslehtikustantajat.

Ilmoitusvarausjärjestelmä
Ilmoitusaineistojen välitys- ja tarkitusjärjestelmä
Mediatietojen jakelujärjestelmä

Siirry Aikakausmedia ADS Oy:n sivuille