Sivuston navigaatio
- Ajankohtaista
-
Media & Mainonta
- Mediakortit
- Blogi
- HELP! Näin tehdään hyvä aikakauslehtimainos
- TRIP! Parasta matkailumainontaa
- LOOK! Parasta kosmetiikkamainontaa
- WROOM! Parasta automainontaa
- CHIC! Parasta pukeutumismainontaa
- WAU! mitä sisustusmainontaa!
- JES! Hyvä hyvinvointimainos aikakauslehdessä
- NAM! Hyvä elintarvikemainos aikakauslehdessä
- Kuukauden aikkarimainos
- Inspiroidu!
- Liiteopas
- Green Tools
- Mediakasvatus
- Tietoa & Tutkimuksia
- Jäsenille
- Aikakausmedia
Hesarin "Yksi tarina, monta näkökulmaa" on maaliskuun paras
Myös sanomalehti löytää kohdeyleisönsä aikakauslehtien kautta. Maaliskuun Kuukauden aikkarimainos -kisassa ykköspaikan vei Helsingin Sanomat "Yksi tarina, monta näkökulmaa" -aiheella. Mainossarjan on suunnitellut Hasan & partners.
Myös ensimmäinen kunniamaininta meni sarjatoteutukselle. Mehiläisen lasten lääkäripalveluista kertovan sarjan on toteuttanut mainostoimisto ZEELAND. Toinen kunniamaininnan nappasi Valio reseptimainoksellaan.
Tuomareina maaliskuussa olivat toimitusjohtaja Daniel Tuori mainostoimisto KINGistä, asiakkuusjohtaja Raisa Summanen Mediatoimisto Voitosta ja palvelun laatupäällikkö Anu-Riikka Aalto VR Matkustajaliikenteestä.
Voittaja: Yksi tarina, monta näkökulmaa
mainostaja: Sanoma Media Finland, Helsingin Sanomat
Markkinointipäällikkö Terhi Vaalavuo
Markkinoinnin suunnittelupäällikkö Meri Asikainen
Graafikko Ville Koli
mainostoimisto: Hasan & partners
Suunnittelijat Ossi Honkanen ja Mick Scheinin
CCO Eka Ruola
ECD David Godycki
Asiakkuusjohtajat Suvituuli Tuukkanen ja Panu Norlund
Projektipäällikkö Johanna Leppänen
Strategiajohtaja Milla Kokko
Tuotantojohtaja Tämer Mohsen
AD-assistentti Elmeri Terho
mediatoimisto: Dagmar
kuvatuotanto: B-Reel
reprotuotanto: Heku
julkaistu: Sanoma Median aikakauslehdissä
Tuomareiden kommentit:
"Selkeästi kuukauden paras: käyttää aikakauslehtimainontaa viekkaasti tarinan kertomisen välineenä. Printillä on monitasoinen "käsikirjoitus". Eikä luova konsepti toimi vain erottumiskeinona, van korostaa HS-tuotteen eri näkökulmia, joka lienee laatujournalismin terävin kilpailuetu. Kuvat ovat mielenkiintoisia arkisuudesta huolimatta, ja teksti on typografisesti jännällä tavalla muotoiltu. Herättää mainoskateutta, olisinpa itse keksinyt!" (Daniel Tuori)
"En klikkaisi bannerina, mutta pysähdyn printin ääressä. Monta näkökulmaa, toden totta!" (Anu-Riikka Aalto)
"Sopii mainostajan linjaan. Outoudessaan huomiota ja kysymyksiä herättävä, koukuttaa lukemaan. Tuo hyvin esille monipuolisen sisällön ja monikanavaisuuden." (Raisa Summanen)
Kunniamaininta: Lasten Mehiläinen
mainostaja: Mehiläinen
Markkinointi- ja viestintäjohtaja Thomas Pimenoff
Markkinointipäällikkö Anna Pyörälä
mainostoimisto: ZEELAND
AD Ari Kivi
Copy Jusa Valtonen
Asiakkuusjohtaja Liisa Syväniemi
Projektipäällikkö Liisu Levoranta
mediatoimisto: Mediatomisto Happi
Planning director Anne Hytti
Print Specialist Mervi Veijonen
julkaistu: naisten erikoislehdissä
Tuomareiden kommentit:
"Positiivisuus puhuttelee. Useimmille lapsiperheille tutut terveysongelmat on ratkaistu ja normaali arki voi jatkua." (Raisa Summanen)
"Hyödyntää vahvaa kuvakerrontaa. Ottaa vauhtia myös lapsista huomionherättäjänä, mutta relevantisti, koska ovat tässä terveyspalveluiden käyttäjinä. Otsikoissa oivaltavuutta." (Daniel Tuori)
Kunniamaininta: Valio Crea Putkipasta
mainostaja: Valio
Saija Moisio, Markkinointijohtaja
Arja Westman, Markkinointipäällikkö
mainostoimisto: Hasan & partners
Jussi Lindholm, COO
Jonna Ilvonen, Account Manager
David Godycki, Creative Director
Sami Anttila, Art Director
Tomi Winberg, Copywriter
Aleksi Mustonen, Graphic Designer
mediatoimisto: Virta Helsinki
Saana Mannerhovi, Asiakkuusjohtaja
Päivi Saarinen, Planner
kuva: left&right
Kirsi Pärni, tuottaja
Marjo Tokkari, kuvaaja
repro: DMP
julkaistu: naisten yleis- ja erikoislehdissä
Tuomarin kommentti:
"Vaikuttavuus on taattu, resepti talteen ja putkipastan tekoon. Tulee samalla Valion ruokakermavalikoimakin tutuksi kaupanhyllyllä." (Anu-Riikka Aalto)
Kuukauden aikkarimainos nostaa esiin hyvää mainontaa
Kuukauden aikkarimainos -kilpailun tarkoituksena on tuoda esiin hyvää aikakauslehtimainontaa sekä inspiroida sen tekijöitä.
Kilpailussa ovat mukana kaikki Aikakausmedian jäsenlehdissä ilmestyvät mainokset. Esiraati äänestää kuukausittain tuomariston arvioitavaksi 10 parasta mainosta. Valintaperusteena on mainosten kiinnostavuus ja uutuusarvo kohderyhmän näkökulmasta.
Tuomaristossa on kolme vaihtuvaa jäsentä, joista yksi edustaa mainostoimistoja, toinen mediatoimistoja ja kolmas mainostajia.
Ensimmäinen juttu kisasta julkaistiin M&M-lehdessä helmikuussa 2008.
Huhtikuun Kuukauden aikkarimainos -juttu ilmestyy Markkinointi&Mainonta -lehdessä 2.5.
Viime vuoden voittajat perusteluineen yksissä kansissa
» Tutustu Vuoden aikkarimainokset 2013 -julkaisuun
AIEMMAT VOITTAJAT:
-
helmikuu 2014
-
tammikuu 2014
- joulukuu 2013
-
marraskuu 2013
-
lokakuu 2013
-
syyskuu 2013
-
kesä–elokuu 2013
-
toukokuu 2013
-
huhtikuu 2013
-
maaliskuu 2013
-
helmikuu 2013
-
tammikuu 2013
-
joulukuu 2012
-
marraskuu 2012
-
lokakuu 2012
-
syyskuu 2012
-
kesä–elokuu 2012
-
toukokuu 2012
-
huhtikuu 2012
-
maaliskuu 2012
-
helmikuu 2012
-
tammikuu 2012
-
marras–joulukuu 2011
-
lokakuu 2011
-
syyskuu 2011
-
elokuu 2011
-
kesäkuu 2011
-
toukokuu 2011
-
huhtikuu 2011
-
maaliskuu 2011
-
helmikuu 2011
- tammikuu 2011