Siirry hakuun ja työkalulinkkeihin
Siirry osion navigaatioon
Siirry päänavigaatioon

Yhteiskunnalliset mainokset pärjäsivät kesän mainoskisassa

Pelastusarmeijan Huono onni voi kohdata kenet tahansa -mainospari sai lähes puolet kesä–elokuun Kuukauden aikkarimainos -kisassa annetuista 475 äänestä. Pelastusarmeijan kampanjan kasvoina toimivat presidentti Tarja Halonen ja peliyhtiö Rovion entinen keulahahmo Peter Vesterbacka.

Toiseksi eniten ääniä annettiin Plan International Finlandin 12-vuotiaan äitiysvaatteet -mainossarjalle. Runsaasti huomiota herättäneen kampanjan vaatteet suunnitteli Paola Suhonen. Kuvat otti Meeri Koutaniemi.

Pronssisijalle kisassa ylsi Iittalan tunnelmallinen, Glorian Koti -lehdessä julkaistu Vuosikymmen Taikaa -mainos.

Kilpailu järjestettiin Markkinointi&Mainonnan sivuilla, jossa yleisö sai äänestää parasta mainosta Aikakausmedian esiraadin valitsemista viidestä kesä–elokuussa 2017 ilmestyneestä mainoksesta. Kärkikolmikon lisäksi shortlistalle pääsivät Lidl Suomen huikean menestyksen saavuttaneen #Letswow-kampanjan mainos sekä Pentikin Fauna

Kultaa: Huono onni voi kohdata kenet tahansa

mainostaja: Pelastusarmeija
Anne Fredriksson ja Joona Junkkari

suunnittelu: Make it Simple
Jarkko Tuuri, Jukka Mannio ja Pia Eiro

valokuvaaja: Anton Sucksdorff

tuotanto: Left&Right, Kirsi Pärni

mediatoimisto: Vizeum
Pirjo Ketola ja Ada-Maria Wäck

julkaistu: Anna, Image, Kotiliesi, Seura, Suomen Kuvalehti

 

Hopeaa: 12-vuotiaan äitiysvaatteet

mainostaja: Plan International Finland
Kirsi Mettälä ja Eva Anttila

mainostoimisto: hasan & partners
Executive creative director: Eka Ruola
Senior Creative: Anu Niemonen
Creatives: Bruno Ribeiro & Joel Lindgren
Graphic designer: Riikka Koistinen
AD assistant: Minna Lairi
Producer: Marc Stevenson

valokuvaaja: Meeri Koutaniemi

ohjaaja ja vaatesuunnittelu: Paola Suhonen

julkaistu: mm. Anna, Kodin Kuvalehti, Kotiliesti, Trendi, ELLE

 

 

Pronssia: Vuosikymmen Taikaa

mainostaja: Iittala (Fiskars Finland)

mainostoimisto: Agency Leroy

mediatoimisto: Carat Finland

julkaistu: Glorian Koti -lehdessä

 


Kuukauden aikkarimainos nostaa esiin hyvää mainontaa

Kuukauden aikkarimainos -kilpailun tarkoituksena on tuoda esiin hyvää aikakauslehtimainontaa sekä inspiroida sen tekijöitä. 

Vuoden 2016 alusta alkaen kilpailu on järjestetty yleisöäänestyksenä Markkinointi&Mainonnan sivuilla.

Ensimmäinen kisa käytiin tammikuussa 2008.


Lisätietoa Kuukauden aikkarimainos -kilpailusta:
markkinointi- ja tutkimuspäällikkö Outi Sonkamuotka, etunimi.sukunimi@aikakausmedia.fi

 

Päivitetty 11.10.2017  13:55:59

Haku ja sivuston työkalut
In English / Linkit / Ota yhteyttä / Sivukartta /

Yhteystiedot

Aikakausmedia |
Käyntiosoite: Eteläranta 10 ,
00131 Helsinki
|

Postiosoite: PL 185, 00131,Helsinki
| Sähköposti:
Puhelin: (09) 2287 7280
| |

Laskutusosoite

Facebook

Twitter
Instagram

Henkilöstön yhteystiedot
Anna palautetta

Palvelut

Aikakausmedia on aikakauslehtijulkaisijoiden yhteistyöfoorumi, jonka jäseninä ovat kaikki merkittävät aikakauslehtikustantajat Suomessa.

Mediakortit.fi
Tiedot ja monipuoliset hakumahdollisuudet noin 250 aikakauslehdestä.

Koulujen lehtitilaukset
Tilaa koulullesi aikakauslehtiä alennettuun hintaan.

Jäsenluettelo

Jäsenkustantajien ja lehtien yhteystiedot.

Jäsenextranet
Jäsenten oma palvelu sisältää muun muassa tietoa tapahtumista.

Aikakausmedia ADS Oy

Aikakauslehtien liiton omistama yritys, jonka palveluja käyttävät niin pienet kuin suuretkin aikakauslehtikustantajat.

Ilmoitusvarausjärjestelmä
Ilmoitusaineistojen välitys- ja tarkitusjärjestelmä
Mediatietojen jakelujärjestelmä

Siirry Aikakausmedia ADS Oy:n sivuille